Geberit, Persberichten

Red Dot Award voor merkidentiteit Geberit

  • 17 december 2020

Nieuwegein, december 2020 – Geberit heeft de internationaal geprezen Red Dot Award voor Brands & Communication Design in de wacht gesleept. De prijs is uitgereikt voor de nieuwe merkidentiteit, waaronder de strategische richting en uitbreiding van het bedrijfsmodel.

Met de intrede in de keramieksector ongeveer zes jaar geleden, breidde Geberit – tot dan toe vooral bekend bij vakmensen als een sterk merk in sanitairtechnologie – haar productportfolio uit en richtte zich daarmee op nieuwe markten en doelgroepen. Martin Baumüller, Head Division Marketing & Brands bij Geberit: ‘Daarbij combineren we technische knowhow ‘achter de muur’ met expertise ‘voor de muur ’en spreken we ook eindgebruikers aan met het merk. Dit komt tot uiting in onze nieuwe merkstrategie.’ 

‘Knowhow Installed’ en ‘Design Meets Function’
Terwijl de beproefde claim ‘Know-How Installed’ zich richt op bestaande B2B doelgroepen, zoals sanitairinstallateurs en loodgieters, is het doel van de nieuwe claim ‘Design Meets Function’ interieurontwerpers, architecten, showrooms en eindgebruikers aan te spreken. Deze herpositionering was nodig na de intrede van Geberit in de keramieksector in 2015. Volgens de Red Dot Award-jury was de merkevolutie van B2B naar B2B2C, die Geberit de afgelopen jaren consequent heeft gevolgd, voorbeeldig. Naar hun mening is Geberit nu naast een technisch sanitairmerk, ook een publieksmerk.

Red Dot-jury
Met de uitbreiding van haar doelgroepen van B2B naar B2B2C richt Geberit zich op een combinatie van design en functionaliteit. Dit omvat een duidelijk onderscheid ten opzichte van concurrenten, dankzij esthetisch aantrekkelijke en tegelijkertijd ook functionele producten, die gericht zijn op de hedendaagse behoeften in de badkamer. Een bijzondere vermelding was er ook voor de consequent uitgebreide huisstijl, de merkconcepten en hun karakteristieken, die zijn vertaald in een solide DNA van het merk.

Het nieuwe B2B2C-merkimago wordt internationaal gebruikt op alle marketingniveaus, inclusief marketingcampagnes, showrooms, POS-materiaal, evenementen en beurzen. Het doel is om voor een uniforme, sterke identiteit te zorgen én om de leidende positie van het merk in de markten verder uit te bouwen. www.geberit.nl

_______________________________________

Download persbericht en HR-beelden:
https://www.miespr.nl/geberit-download-red-dot-award-voor-merkidentiteit-geberit/